معرفی جامع فریم ورک لاراول

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 505
  • تاریخ نشر : 2 سال قبل
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مقالات محبوب

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
11 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

معرفی جامع فریم ورک لاراول

لاراول (Laravel) یک چارچوب متن باز مبتنی بر پی اچ پی (PHP) است، که بستر لازم برای توسعه برنامه های کاربردی وب را فراهم می آورد. فریم ورک لاراول از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار است که باعث برتری آن از سایر فریم ورک های پی اچ پی می شود.


لاراول (Laravel) یک چارچوب متن باز مبتنی بر پی اچ پی (PHP) است، که بستر لازم برای توسعه برنامه های کاربردی وب را فراهم می آورد. فریم ورک لاراول از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار است که باعث برتری آن از سایر فریم ورک های پی اچ پی می شود.

در این مطلب تصمیم داریم شما را با این فریم ورک و تمام ویژگی های آن آشنا کنیم. همراه ما باشید!

 

فریم ورک (FrameWork) چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه به معرفی فریم ورک لاراول بپردازیم، با مفهوم کلی فریم ورک آشنا شویم.

فریم ورک FrameWork که در اصطلاح به یک چارچوب نرم افزاری گفته می شود، بستری برای توسعه برنامه های نرم افزاری است. فریم ورک زیرساختی را ایجاد میکند  که توسعه دهندگان نرم افزار می توانند از ان کمک بگیرند و پلتفرمی را ایجاد کنند.

به عنوان مثال، یک فریم ورک یا یک چارچوب، به برنامه نویسان کمک می کند کدهای کمتری را بنویسند ودر زمان کمتری به بهترین نتیجه برسند. درچارچوب فریم ورک و دات نت و مشابه آن این امکان وجود دارد که برنامه نوشته شده، روی سیستم عامل های گوناگون به صورت یکسان عمل کند.

 

فریم ورک لاراول چیست؟

از لاراول می توان به عنوان محبوب ترین فریم ورک زبان برنامه نویسی PHP یاد کرد. لاراول فریم ورکی مبتنی بر معماری MVC است، که به صورت رایگان و متن باز ارائه می شود. این فریم ورک امکانات هوشمندی دراختیار برنامه نویسان قرار می دهد و برنامه نویسی را برای آن ها لذت بخش تر می کند. همچنین این فریم ورک در بین سایر فریم ورک های PHP از سرعت و امنیت بالاتری برخورداراست و از طریق آن شما قادر خواهید بود بدون اینکه تغییری در کدهای اصلی ایجاد کنید، عملکرد بسیاری از بخش ها را تغییر دهید.

 

امکانات فریم ورک لاراول

لاراول از امکانات و ویژگی های خاصی برخوردار است که باعث می شود برنامه نویس بتواند در مدت زمان کمتری پروژه های خود را انجام دهد. برخی از این امکانات عبارتند از:

  • Service Container: این ویژگی ابزار قدرتمندی است که وابستگی بین کلاس ها را مدیریت می کند.
  • Queues: این ویژگی به شما کمک می کند بخش های مختلف پروژه را زمانبندی کرده و درمورد زمان انجام برخی از امور خاص بعدا تصمیم بگیرید.
  • Events: این ویژگی به شما کمک می کند تمام خطاها را به سرعت تشخیص داده و عیب یابی کنید.
  • رابط کاربری: رابط کاربری و محیط این فریم ورک به گونه ای طراحی شده که با امکانات و ابزارهای فوق العاده باعث سهولت در انجام امور می شود.

مزایای فریم ورک لاراول

فریم ورک لاراول مزایای بسیار زیادی دارد که با هر بروزرسانی شمار آن ها افزایش می یابد. در Laravel با کمترین میزان کد نویسی و با وارد کردن دستوراتی کوتاه، کارهای بزرگی را می توان

انجام داد و طراح سایت می تواند در مدت زمان کوتاهی یک وب سایت قدرتمند را توسعه دهد.

در ادامه مزایای این این فریم ورک را به شما ارائه خواهیم داد.

افزایش سرعت پروژه

یکی از اصلی ترین دلایلی که هر برنامه نویس و طراح سایت این فریم ورک را برای توسعه پروژه های خود انتخاب می کند، سرعت بالای آن است. این فریم ورک به صورت Component Base طراحی شده و برنامه نویسان می توانند کامپوننت های خود را به آن اضافه کنند. قابلیت های دیگری مثل Auto Loading و Migration و... هم به کاهش مشکلات کمک کرده و سرعت را افزایش می دهند.

پشتیبانی از پایگاه داده های مختلف

فریم ورک لاراول از پایگاه داده های مختلفی همچون پایگاه‌های داده MySQL ،SQLServer ،PostgreSQL و SQLLite پشتیبانی می‌کند.

قابلیت سینک شدن با ایمیل ها در لاراول

لاراول به سادگی با تمام سرویس های مربوط به دریافت و ارسال ایمیل سینک می شود و شما به راحتی می توانید این امکان را به پروژه های خود اضافه کنید.

نصب و سفارشی سازی راحت

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت لاراول، نصب و سفارشی سازی ساده آن است. این ویژگی استفاده از این فریم ورک را حتی برای افراد تازه کار هم ساده می کند.

کاهش حجم کد نویسی

شما می توانید کوئری های لاراول را به صورت جداگانه ذخیره کرده و از ایم طریق حجم کد نویسی را کاهش دهید. با این کار تعامل با برنامه هم راحت تر شده و به سادگی می توانید خطاهای احتمالی را پیدا کنید.

*لاراول یکی از فریم ورک هایی است که توسط شرکت دیجیتال مارکیتینگ و برنامه نویسی ایپک برای طراحی اختصاصی سایت استفاده میشود .

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با فریم ورک لاراول و امکانات و مزایای آن آشنا کنیم. همانطور که متوجه شدید، لاراول بهترین فریم ورک پی اچ پی به شمار می رود و به انجام بهتر و سریع تر پروژه های مختلف کمک می کند.

مقالات برنامه نویسی
2 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

مقالات مشابه

طراحی سایت پزشکی

سایت پزشکی به منظور معرفی یک پزشک ، ایجاد امکان ثبت نوبت ، نمایش رزومه پزشک و ... طراحی میشود.در این مقاله سعی شده است که به انواع سایت پزشکی ، امکانات سایت پزشکی ، مشاهده نمونه کار های سایت پزشکان در...

طراحی سایت ورزشی

طراحی سایت ورزشی و طراحی سایت باشگاه ورزشی یکی از انواع سایت است که در این مقاله سعی شده است که شما را با امکانات سایت های ورزشی و انواع این سایت ها آشنا کنیم

معرفی کامل زبان C#

زبان‌ های برنامه نویسی، سبب پیشرفت و تغییر دنیای امروز شده است. به نحوی که تمام دستگاه های پیشرفته از نوعی کد پیروی می کنند. زبان #C یکی از پرطرفدار ترین و کاربردی ترین زبان برنامه نویسی است.

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه