معرفی کامل زبان kotlin

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 479
  • تاریخ نشر : 2 سال قبل
  • زمان مطالعه : 2.956 دقیقه

مقالات محبوب

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
11 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

معرفی کامل زبان kotlin

Kotlin، یک زبان برنامه نویسی است. در چهار سال گذشته علاقه حیرت انگیزی را در میان توسعه دهندگان به دست آورده است. پس از اعلامیه #IO17 گوگل که از Kotlin به عنوان یک زبان رسمی برای برنامه‌های اندروید پشتیبانی می‌کند محبوبیت آن بین برنامه نویسان نیز بیشتر شده.


Kotlin، یک زبان برنامه نویسی است. در چهار سال گذشته علاقه حیرت انگیزی را در میان توسعه دهندگان به دست آورده است. پس از اعلامیه #IO17 گوگل که از Kotlin به عنوان یک زبان رسمی برای برنامه‌های اندروید پشتیبانی می‌کند محبوبیت آن بین برنامه نویسان نیز بیشتر شده. بنابراین چه چیزی این زبان را بسیار خاص می کند، مزایای Kotlin چیست؟

کاتلین چیست؟

Kotlin یک زبان برنامه نویسی برای ماشین مجازی جاوا (JVM) است و بنابراین می‌توان از آن در هر جایی که امروزه از جاوا استفاده می‌شود (که تقریباً در همه جا استفاده می‌شود) استفاده کرد. این استفاده برای توسعه سرور، مشتری، وب، طراح سایت و اندروید است. این این زبان برنامه نویسی توسط JetBrains توسعه داده شده است که در حال حاضر در تلاش هستند تا Kotlin را به سیستم‌های تعبیه‌شده و iOS نیز بیاورند و به طور بالقوه آن را به یک زبان یک مرحله‌ای برای همه حوزه‌های برنامه تبدیل کنند.

چیزی که Kotlin را در بین توسعه دهندگان و بین طراح سایتها بسیار محبوب کرده است، طراحی زبان تمیز و ویژگی‌های قدرتمند آن است. هدف آن صراحتا معرفی مفاهیم جدید نیست، بلکه گردآوری ویژگی‌های زبان برنامه ‌نویسی است که ثابت کرده‌اند برای پروژه‌های در مقیاس بزرگ مفید هستند.

چه کسی از Kotlin استفاده می‌کند؟

اگرچه Kotlin را می‌توان در هر جایی که از جاوا استفاده می‌شود (و به زودی در مکان‌های بیشتری) استفاده کرد، در حال حاضر عمدتاً برای توسعه برنامه‌های اندرویدی استفاده می‌شود که توسط پشتیبانی رسمی گوگل تحریک شده است. شرکت هایی که از Kotlin برای ماندن در رقابت استفاده می کنند عبارتند از: Google، Trello/Atlassian، Pinterest، Kickstarter و Uber.

مزایا و کابردهای زبان برنامه نویسی Kotlin

  1. Kotlin اجازه می‌دهد تا کد کمتری بنویسید

کد کمتر مهم است، اما خوانایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و به طور مطلوب بهبود یابد. با این زبان، هر دوی آنها را دریافت می‌کنید. JetBrains تمام تلاش خود را کرد تا زبان را تا حد ممکن مختصر کند و موفق به انجام این کار شد.

کد کمتر، زمانی که به درستی انجام شود، باگ های کمتری را به همراه خواهد داشت. وقتی به فریم ورک اجازه می‌دهید از جنبه‌های عادی کدنویسی مراقبت کند، می‌توانید روی چیزهای مهم‌تری تمرکز کنید.

  1. چالش های توسعه دهندگان را حل می‌کند

کاتلین از صنعت آمد، نه دانشگاه. JetBrains برای کار با محصول اصلی خود به ابزاری ساده تر از جاوا نیاز داشت که IntelliJ IDEA نام دارد و کاملاً در آن نوشته شده بود.

آنها گزینه های جایگزین را بررسی کردند، راضی نشدند و تصمیم گرفتند زبان خود را اختراع کنند. هدف دستیابی به ابزاری موثر بود که بتواند همراه با جاوا مورد استفاده قرار گیرد و در هر جایی که جاوا می‌تواند کار کند.

  1. پذیرش kotlin آسان است

اگر می‌خواهید تعمیر و نگهداری محصول را تسهیل کنید یا توسعه برنامه سفارشی اندروید را ساده کنید، می‌توانید دو یا سه مهندس را تعیین کنید تا پروژه را از قسمت کوچکی از پایگاه کد به Kotlin منتقل کنند.

  1. کاتلین کاملاً با جاوا سازگار است

مزیت دیگر این است که زبان برنامه نویسی کاتلین به طور کامل با جاوا سازگار است. توسعه دهندگان Kotlin به تمام چارچوب ها و کتابخانه های جاوا دسترسی دارند در حالی که کدهای واضح و مختصر می‌نویسند.

بنابراین، مهندسان اندروید می‌توانند از هر دو زبان هنگام ساخت یک محصول تلفن همراه و همچنین مهاجرت برنامه‌های خود از جاوا به کاتلین استفاده کنند.

حتی اگر یک پروژه بزرگ مبتنی بر جاوا با میلیون‌ها خط کد دارید، می‌توانید به راحتی آن را یک بار به فایل Kotlin تبدیل کنید و خواهید دید که همه چیز همچنان با موفقیت کامپایل می‌شود.

  1. هیچ زمان اجرا را تحمیل نمی‌کند

کتابخانه استاندارد کوچک و فشرده است: بیشتر از پسوندهای متمرکز کتابخانه استاندارد جاوا تشکیل شده است. استفاده زیاد از درون‌سازی زمان کامپایل به معنای ساختارهای کاربردی مانند خطوط لوله نقشه یا فیلتر یا کاهش کامپایل مشابه یک نسخه ضروری از همان کد است.

  1. کاتلین جامعه قوی دارد

JetBrains مدام در حال بهبود زبان است. به این پروژه متعهد است، تیم بزرگ و بسیار شایسته‌ای دارد که روی آن کار می‌کنند، مدل کسب‌وکار پایداری دارد و حتی در حال تبدیل بخش‌هایی از محصول شاخص خود برای استفاده از آن است.

  1. توسعه Kotlin ایمنی بیشتری را ارائه می‌دهد

برنامه نویسان Kotlin اصولی را در معناشناسی ادغام کردند که از انواع اشتباهات رایج که معمولاً در طول اجرای برنامه اتفاق می‌افتد جلوگیری می‌کند. دلیل دیگری برای ایمنی سطح بالاتر کاتلین (در مقایسه با جاوا) در مزایای آن نهفته است.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، جابجایی از جاوا به کاتلین مزایای زیادی دارد. به طور کلی، مهاجرت به Kotlin به حل سریعتر مشکلات کمک می‌کند و عملکرد برنامه شما را بهبود می‌بخشد.

مقالات برنامه نویسی
2 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

مقالات مشابه

SRE چیست و چه کاربردی دارد؟

در صنعت توسعه نرم افزار، طراحی سایت و برنامه نویس سیستم SER و سیستم DevOps به عنوان دو رویکرد کاربردی به حساب می آیند. در دنیای فناوری اطلاعات سیستم های مختلفی معرفی شده اند که استفاده از آن ها برای ه...

طراحی سایت وکالت

طراحی سایت وکالت یکی دیگر از انواع طراحی سایت است که به منظور معرفی وکیل ، پرونده های وکالت شدهو ... برای وکلا طراحی میگردد در این مقاله هدف ما معرفی سایت وکالت ، امکانات سایت وکالت و ... است.

معرفی کامل نرم افزار Adobe XD

نرم افزار ادوبی XD یکی از نرم افزار های گرافیکی طراحی UI / UX برای سایت ، اپلیکیشن موبایل و ... میباشد که امروزه برای طراحان سایت و گرافیستان سایت از اهمیت بخصوصی برخوردار است.

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه