محیط های توسعه نرم افزار (IDE) مناسب برای طراحی سایت

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 521
  • تاریخ نشر : 2 سال قبل
  • زمان مطالعه : 2.952 دقیقه

مقالات محبوب

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
11 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

محیط های توسعه نرم افزار (IDE) مناسب برای طراحی سایت

محیط های توسعه نرم افزار (IDE) ، نرم افزار هایی هستند برای نوشتن کد های برنامه نویسی در زمینه های متفاوت ، که این امکان را به ما میدهند که نرم افزار مورد نظر خود را در این محیط ها ارتقا دهیم.


با توجه به پیشرفت های فناوری اطلاعات و تغییرات تکنولوژی در عصر امروز، بروز بودن برای طراحی وب امر ضروری است. بنابراین طراحان و برنامه نویس ها وب باید به بهترین و نوین ترین IDE برای برنامه نویسی و PHP مجهز شوند. با توجه به عنوان اصلی این مقاله که باید به آن بپردازیم این است که ۵ IDE (محیط توسعه نرم افزار) برتر برای طراحی وب کدام هستند؟ اگر این روزها مشغول طراحی و برنامه نویسی وب هستید با ما همراه باشید تا با بروز ترین و بهترین IDE برای طراحی آشنا شوید.

IDE چیست؟

 

ابزارهای محیط توسعه یکپارچه یا همان IDE، نرم افزارهایی هستند که امکاناتی برای طراحی وب، برنامه نویسی از جمله توسعه برنامه ها، ساخت اپلیکیشن، کدنویسی و ... فراهم می کنند. به زبان ساده IDE یک برنامه نرم افزاری است که تمام ابزارهای لازم برای توسعه نرم افزاری، در آن تعبیه شده است.

طراحی سایت چیست؟

برای آشنایی با طراحی وب بهتر است ابتدا با واژه وب آشنا شوید.

شبکه جهانی یا World wide web یا همان وب که به اختصار به آن www گفته می شود. همان چیزی است که در دنیای امروز به آن اینترنت می گوییم. اما معنی واژه سایت به زبان کاملا ساده را می توانیم با یک مثال ساده اینگونه بیان کنیم. که در دنیای حاضر قسمتی از زمین را که ما برای امرار معاش یا زندگی خود اجاره می کنیم و اختیار و مالکیت آن را نیز داریم. در فضای اینترنت نیز همین گونه است. به این معنی که بخشی از اینترنت به اسم سایت را می توانیم اجاره کنیم.

اکنون که با مفهوم وب سایت آشنا شدیم. حال به سوال اصلی خودمان می رسیم که طراحی وب چیست؟ در دنیای واقعی بکار بردن وسایل خانه، کابینت، گچ بری و ... برای زیبایی و چشم نواز بودن خانه استفاده می شود. همینطور هم در دنیای اینترنت با بکار بردن ابزارهایی می توانیم سایتمان را زیبا کنیم.

۵ IDE (محیط توسعه نرم افزار) برتر برای طراحی وب کدامند؟

تاکنون سعی کردیم با مفهوم IDE و طراحی وب آشنا شویم. حالا تصمیم داریم ببینیم برای طراحی وب به چه ابزارهایی نیاز داریم. برای طراحی سایت وب اینترنتی خود، نیاز به داشتن ابزار های پیچیده ای نیست. حداقل ابزاری که نیاز دارم را می توانیم در زیر مشاهده کنید:

· داشتن یک محیط برای نوشتن کدها که این محیط می تواند IDE، Notepad یا Text Editor باشد.

· داشتن یک مرورگر یا Browser که کدهایمان به وسیله آن اجرا شود مانند گوگل کروم، فایرفاکس و...

برای طراحی صفحه وب اینترنتی خود همانطوری که اشاره شد نیاز به محیط IDE می باشد که در ادامه مطلب به ۵ نرم افزار برتر IDE یا همان محیط توسعه نرم افزار است خواهیم پرداخت:

· Visual Basic یا ویژوال استودیو، یک محیط IDE ی ساخته شده توسط شرکت مایکروسافت است. این نرم افزار برای توسعه برنامه های رایانه ی، طراحی سایت، اپلیکیشن وب، اپلیکیشن موبایل و ... استفاده می شود. ویژوال استودیو، ۳۶ زبان برنامه نویسی را پشتیبانی می کند و در نتیجه می تواند برای ویرایش کردن و دیبا گرها امکانات لازم را فراهم کند.

· PHPSTORM یک محیط توسعه نرم افزاری مبتنی بر جاوا یا IDE است. این نرم افزار توسط JetBrains برای توسعه دهندگان وب و PHP طراحی شده است.

· نرم افزار اتم با قابلیت استفاده آسان و شخصی سازی بهترین گزینه برای ویرایشگر ها برای جاوا اسکریپت است. این محیط برای نصب بسته های جدید دارای یک مدیریت کننده قوی، پکیج مورد نظر خود یا توکار است.

· نرم افزار Sublime که به صورت رایگان در دسترس می باشد. که از این محیط در مک، ویندوز و لینوکس استفاده می شود. همچنین از انعطاف و سرعت بالای برخوردار است و از جاوا اسکریپت، پایتون، CSS،HTML نیز پشتیبانی می کند.

· محیط WebStorm یکی از نرم افزار های توسعه محیط و بسیار کاربر پسند است. این نرم افزار با هدف طراحی نرم افزاری پیشرفته ایجاد شده است.

چگونه بهترین IDE را برای طراحی وب انتخاب کنیم؟

هنگام برگزیدن بهترین ابزار توسعه نرم افزار برای طراحی وب شما دو گزینه برای انتخاب دارید IDE و Text Editor. بسیاری از طراحان و برنامه نویسان هستند که تفاوت بین آن دو را نمی دانند. هر کدام از این ابزارها معایب و مزایای خاص خود را دارند که با توجه به اهداف طراحان و برنامه نویسان یکی از آنها را انتخاب می کنند.

سخن آخر

نرم افزار IDE مبتنی بر مرورگر است که می تواند ابزار های لازم را برای توسعه و طراحی وب فراهم کند. که به کمک مرورگرهایی مانند فایرفاکس یا گوگل کروم می توانید به یک محیط توسعه نرم افزار دسترسی داشته باشید.

مقالات برنامه نویسی
2 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

مقالات مشابه

Front end developer یا توسعه دهنده ظاهر کیست؟

اگر تا به حال با برنامه نویسی برخوردی داشته اید، احتمالا نام برنامه نویسی Front end developer به گوشتان خورده است. برنامه نویسی تنوع زیادی دارد و هر زبان و هر نوع برنامه نویسی کاربرد خاص خود را دارد....

طراحی سایت املاک

در سایت های املاک ، معرفی خانه ، ویلا ، زمین و ... با هدف جذب مشتری انجام میشود در این مقاله سعی بر آن شده است که درباره طراحی سایت املاک ، امکانات سایت املاک و ... به شما عزیزان اطلاعات داده شود.

طراحی سایت رستوران

طراحی سایت رستوران بهترین گزینه برای رستوران دارانی است که تمایل به توسعه کسب و کار خود در سطح دنیای دیجیتال دارد است ، در این مقاله امکانات سایت ها رستورانی و مزایا طراحی سایت رستوران بیان شده است.

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه