طراحی سایت دانشگاهی

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 1041
  • تاریخ نشر : 1 سال قبل
  • زمان مطالعه : 3.928 دقیقه

مقالات محبوب

پکیج های مرتبط

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
10 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
8 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
8 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

طراحی سایت دانشگاهی

سایت های دانشگاهی یکی از مهم ترین و رسمی ترین نوع سایت ها است که به معرفی دانشگاه ، اساتید آن دانشگاه ، دانش آموزان ممتاز آن دانشگاه ، اخبار و ... می پردازد ، این مقاله به معرفی طراحی سایت دانشگاه و امکانات این نوع سایت میپردازد.


سایت های دانشگاهی یکی از رسمی ترین نوع سایت هاست که بدلیل اعتبار کارفرما و دانشگاه مذکور از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است ، طراحی سایت دانشگاهی که جزو رسمی ترین نوع طراحی سایت میباشد که یکی از روش هایی است که میتوان به جهت معرفی دانشجویان برتر ، معرفی اساتید دانشگاه ،معرفی فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ، اخبار و اطلاعیه های دانشگاه ، مقالات برگزیده ، لینک دهی به  سایر پرتال های دانشگاه و …استفاده شود ، در ادامه به لیست امکانات سایت دانشگاهی میپردازیم.

طراحی یک وب سایت برای دانشگاه چگونه است؟

توسعه سایت دانشگاهی و پرتال دانشگاه که هدف اصلی آن نشان دادن خدمات اصلی دانشگاه است، علاوه بر استانداردسازی، باید به گونه ای طراحی شود که نیازهای دانشجویان را به طور همه جانبه پاسخ دهد. به طوری که پورتال یک مزیت رقابتی برای دانشگاه در سطح آموزشی باشد. به غیر از این، اهداف گوناگونی برای یک طراحی وب سایت یک دانشگاه مشخص و تعریف می شود:

  • استفاده استراتژیک از پورتال برای ارتقای کار دانشگاه
  • قرار دادن پورتال دانشگاه را در بین بهترین های کشور
  • ایجاد یک ساختار کاملا تعریف شده
  • استاندارد سازی تصویر سازمانی را در سراسر پورتال
  • تحکیم حضور دانشگاه در اینترنت
  • افزایش جذب متقاضیان
  • تعامل هرچه بیش تر با کاربر
  • تعریف و انتشار یک قانون کلی برای توسعه وب سایت های دانشگاه.

طراح سایت هنگام توسعه یک وب سایت دانشگاهی، یک نکته بسیار مهم را برای موفقیت پروژه خود در نظر می گیرد و آن قابلیت استفاده آسان است. به این معنی که سایت باید به گونه ای طراحی شود که تضمین کند کاربران می توانند از آن به راحتی و بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. این هدف زمانی میسر می شود که از طراحان حرفه ای برای دستیابی به نتیجه دلخواه کمک بگیرید.

با تکامل فن‌آوری‌های مورد استفاده برای توسعه وب‌سایت‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهایی نیز به کمال رسیده‌اند که طراحی وب سایت را پیشرفته تر از قبل می کنند. البته این تکنیک‌ها تنها به محیط وب محدود نمی‌شوند. مهم است که جنبه کاربردپذیری را در نظر بگیرید زیرا می‌توان از آن به عنوان پارامتری برای اندازه‌گیری کیفیت سایت استفاده کرد و بنابراین آنچه انجام شده است با آنچه برنامه‌ریزی شده بود مقایسه کرد و دید که آیا اهداف برآورده شده‌اند یا خیر.

طراحی سایت دانشگاهی مناسب چه اشخاصی است؟

سایت های دانشگاهی ، بدلیل اینکه مناسب محیط های رسمی و دانشگاهی است ، مناسب هر شخص خاصی نمیباشد و فقط مناسب ارگان های رسمی دانشگاهی و موسسات دولتی آموزشی میباشد بنابراین اشخاص و ارگان های زیر مناسب ترین اشخاص برای طراحی سایت دانشگاهی میباشد.

  1. دانشگاه های دولتی
  2. دانشگاه های آزاد ، پیام نور ، علمی کاربردی
  3. دانشگاه های غیر انتفاعی
  4. موسسات علمی / آموزشی دولتی
  5. وزرای علمی و آموزشی کشور

 

طراحی سایت دانشگاهی چه تاثیری بر قدرت دانشگاه دارد؟

هر دانشگاه برای نشان دادن قدرت خود در عرصه دیجیتالی هم، نیاز به طراحی سایت دانشگاهی دارد. در واقع یک دانشگاه با انجام این کار نشان می دهد که می تواند نیازهای دانشجو را در هر حیطه و زمینه ای برطرف کند. بنابراین بسیاری از دانشگاه ها نه تنها برای نشان دادن قدرت بالای خود، بلکه به منظور تامین حداقل احتیاجات دانشجو اقدام به طراحی سایت می کنند.

هر سایت دانشگاهی از چند بخش و قسمت مختلف تشکیل شده است. در واقع اگر به این مسئله دقت نکرده اید، می توانید هم اکنون به آدرس وب سایت دانشگاه خود رفته و این بخش ها را از نزدیک مشاهده کنید. قرار دادن مطالب و تصاویر مختلف در این بخش ها، می تواند کمک بزرگی به بهتر دیده شدن وب سایت کند. برای مثال سایت های دانشگاهی دارای بخش هایی به شرح زیر هستند:

  • بخش اطلاع رسانی
  • صفحه اصلی و مادر
  • گالری تصاویر
  • ارتباط مستقیم با دانشگاه
  • بخش معرفی دانشگاه و دانشکده های آن

در واقع هر کدام از این بخش ها و قسمت ها، با هدف خاصی طراحی شده اند. یک دانشجو در زمان نیاز، می تواند از طریق وب سایت دانشگاه شماره های تماس و ارتباط گیری را پیدا کرده و هرچه سریعتر با دانشکده خود تماس بگیرد. همچنین ممکن است مسائل مربوط به انتخاب رشته دانشجویان یا برگزاری مسابقات گوناگون، در بخش اطلاع رسانی قرار بگیرد. برای همین، جزو واجبات یک دانشگاه، داشتن یک وب سایت اصولی و درست است.

روش هایی برای طراحی سایت دانشگاهی

چند نفر از شما با روش ها و تکنیک های طراحی سایت حرفه ای آشنایی دارد؟ فکر می کنید طراحان از چه متدهایی برای طراحی اصولی و درست یک وب سایت استفاده می کنند؟ آیا تا به حال برای طراحی سایت اقدام کرده اید؟ با شفاف سازی پاسخ این سوالات، به راحتی در می یابید که طراحی وب سایت نیز یک کار کاملا تخصصی است و باید به دست حرفه ای ترین ها سپرده شود.

در همین راستا، گروه های تخصصی زیادی مشغول به فعالیت در این حوزه می باشند. آن ها با استفاده از تکنیک های ویژه، طراحی سایت دانشگاهی را به صورت کاملا صحیح و بی عیب و نقص انجام می دهند. همچنین این طراحان سعی می کنند که وب سایت شما را با رعایت قوانین سئو، همیشه در صفحات اول گوگل قرار دهند. پس بهترین کار این است که یک دانشگاه نسبت به طراحی سایت اقدام کند و با این کار، نیازهای اولیه دانشجویان خود را برطرف نماید.

امکانات سایت دانشگاهی

هر سایت دانشگاهی بنا به نیاز خود و نیاز کارفرما میتواند امکانات متفاوتی داشته باشد ، با این حال سایت های دانشگاهی غالبا دارای امکانات زیر میباشند.

  1. معرفی دانشگاه و دانشکده ها
  2. معرفی اساتید 
  3. معرفی تالیفات دانشگاه
  4. معرفی دانشجویان ممتاز
  5. مدیریت اخبار
  6. مدیریت مقالات
  7. مدیریت آموزش ها
  8. اتصال به پرتال های متفاوت
  9. فرم انتقاد و پیشنهادات
  10. مدیریت برگه ها
طراحب سایت دانشگاهی در ایپک

سفارش طراحی سایت دانشگاهی 

اگر شما خواستار سفارش طراحی یک سایت دانشگاهی هستید میتوانید پس از مطالعه موارد بالا این سفارش را به شرکت ایپک با یک تیم متخصص و فنی بسپارید. برای سفارش سایت دانشگاهی از شرکت ایپک ، شما میتوانید پس از مشاوره رایگان به همکاران ما در ایپک به یکی از روش های زیر اقدام به سفارش کنید:

  1. خرید یکی از پکیج های طراحی سایت دانشگاهی 
  2. تماس با شماره 02191031917 به جهت مشاوره رایگان و سفارش ساخت سایت دانشگاهی
  3. ارسال پیام به واتساپ یا تلگرام شماره 09396138704
  4. ارسال ایمیل به پست الکترونیکی sales@eepek.org
     

 

 

مقالات طراحی سایت
1 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

نمونه کار های مشابه

مقالات مشابه

طراحی سایت شخصی

سایت های شخصی و رزومه یه منظور معرفی یک شخصی و نمونه کار ها و پروژه های او طراحی میشود. در این مقاله شما میتوانید با انواع سایت شخصی ، امکانات که باید داشته باشد آشنا شوید و در آخر با نمونه کار های ای...

معرفی کامل زبان kotlin

Kotlin، یک زبان برنامه نویسی است. در چهار سال گذشته علاقه حیرت انگیزی را در میان توسعه دهندگان به دست آورده است. پس از اعلامیه #IO17 گوگل که از Kotlin به عنوان یک زبان رسمی برای برنامه‌های اندروید پشت...

زبان های برنامه نویسی وب

زبان های زیادی برای برنامه نویسی تحت وب وجود دارد ، هر کدام از این زبانها دارای ویژگی های مثبت و منفی است ، در این مقاله ما برترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب را به شما توضیح خواهیم داد.

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه