معرفی کامل نرم افزار Adobe XD

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 464
  • تاریخ نشر : 2 سال قبل
  • زمان مطالعه : 3.268 دقیقه

مقالات محبوب

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
11 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

معرفی کامل نرم افزار Adobe XD

نرم افزار ادوبی XD یکی از نرم افزار های گرافیکی طراحی UI / UX برای سایت ، اپلیکیشن موبایل و ... میباشد که امروزه برای طراحان سایت و گرافیستان سایت از اهمیت بخصوصی برخوردار است.


نرم افزار Adobe XD برای افرادی که توانایی یادگیری و پیشرفت در حوزه طراحی گرافیک را دارند بهترین انتخاب است. همچنین این نرم افزار بهترین ابزار برای طراحان نوپا برای ارتقاء توانایی و مهارت های آنها به سطحی بالاتر است. شرکت ادوبی به عنوان یک شرکت غول پیکر در فناوری و پیشرفت نرم افزار در تلاش است به روز ترین و کاربردی ترین ابزار را برای رفع نیاز های کاربران خود ارائه کند.

نرم افزار ادوبی XD برای طراحان مبتدی و حرفه ای تمام امکانات لازم را که نیاز دارند به صورت رایگان در اختیار آنها قرار داده است. اگر طرحی را با نرم افزار شروع نکرده اید یا از این نرم افزار تاکنون استفاده نکرده اید بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نرم افزار Adobe XD چیست؟

نرم افزار Adobe XD که واژه کامل آن adobe experience design می باشد و یکی از ابزار های طراحی است که نتیجه طراحی را به شیوه منحصر به فردی طراحی و شبیه سازی می کند. به نحوی که دیدگاهی واقع گرایانه را به طراحان می دهد و با کاربران خود یک رابطه تنگاتنگی برقرار می کند. اگر نمونه ها و طراح های شبیه سازی و با کیفیت را مشاهده کردید بدون شک با نرم افزار ادوبی XD طراحی شده اند. قابل توجه است این ابزار، کار گروهی در طراحی را تقویت کرده و سبب ایجاد تجربه ای دلنشین و نتیجه کاری قدرتمند برای طراحان ui و ux خواهد شد.

کار با این ابزار به صورت تیمی و گروهی بسیار آسان و به صورت پیشرو می باشد و کاربران می توانند در سیستم عامل ها ویندوز و مک آن را راه اندازی و بکار ببرند. پلتفرم بکار رفته در این ابزار طراحی به نحوی است که به آسانی با سایر پلتفرم های دیگر سازگار خواهد داشت. همچنین از طراحی اولیه تا نتیجه نهایی طرح و پروژه می توان به کمک نرم افزار ادوبی ایکس دی آن را مدیریت و کنترل کرد.

مزایای نرم افزار Adobe XD

افراد زیادی هستند که در بین نرم افزارهای طراحی، کار با نرم افزار Adobe XD را به سایر نرم افزارها ترجیح می دهند. چرا که از مزایا، ابزارها و قابلیتهای زیادی برخوردار است.

این نرم افزار قادر است تمام پروژه های کوچک و بزرگ، طرح های ساده و پیشرفته و تخصصی را به آسانی مدیریت کند. پروژه های تیمی و گروهی در سراسر جهان برای طراحی، ایده پردازی و توسعه در کار خود از این نرم افزار بهره می برند. سازگاری نرم افزار ادوبی ایکس دی با سایر سیستم عامل ها از جمله محصولات اپل و سیستم اندروید و ... از مزایای دیگر این محصول است. همچنین طراحان گروهی در این ابزار به آسانی قادر خواهند بود طرح های خود را از طریق لینک به اشتراک بگذارند و حتی به طور مستقیم اظهار نظر کنند. اما واقعیت برتری این نرم افزار نسبت به نرم افزارهایی چون فتوشاپ سرعت بالا و کیفیت کار است که وجود این برتری سبب ایجاد طرح های مختلف و واقع گرایانه می شود.

خلاقیت و نوآوری و ایده پردازی از مزایای دیگر این نرم افزار است.

محیط نرم افزار Adobe XD چگونه است؟

نرم افزار Adobe XD امتیازها و قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. محیط این نرم افزار به نحوی طراحی شده است بیشترین ابزار و ویژگی را در خود جای داده است. همان گونه قبلا بیان شد کیفیت فوق العاده و سرعت زیاد محیط این نرم افزار برای انجام کار تیمی و مدیریت، تعامل بین گروه و هماهنگی لازم بهترین انتخاب است.

کارایی و قابلیت های نرم افزار Adobe XD

شرکت ادوبی در سال ۲۰۱۷ با ایجاد تغییرات اساسی و کاربردی در نسخه نرم افزار Adobe XD در تلاش برای ارتقای ابزارهای این نرم افزار بوده است. به این ترتیب که ابزارهای موجود در ادوبی ایکس دی نسبت به سایر نرم افزار های طراحی، از قابلیت دسترس زیادتری برخوردار هستند.

این نرم افزار بهترین گزینه برای کارهای تیمی و ایجاد ارتباط کاربری است چیزی که در نرم افزار های قبلی شرکت ادوبی اصلا وجود نداشته و اعضای تیم برای تکمیل پروژه های گروهی مجبور به ترکیب عناصر بوده اند. به جرات می توان گفت بزرگ ترین قابلیت نرم افزار ادوبی ایکس دی ایجاد ارتباط راحت و مستقیم بین اعضای تیم و تعامل در پروژه می باشد. ابزارهایی که در این نرم افزار بکار رفته است امکان طراحی واقعی و با سرعت بالا را در اختیار کاربران قرار می دهند.

به طور کلی کارایی ابزارهای این نرم افزار را می توان به شرح زیر بیان کرد:

  1. · انجام مدیریت فرایند کار
  2. · ارتباطی موثر و پویا بین اعضای گروه
  3. · ایجاد طرح های واقعی و واقع گرایانه
  4. · ایجاد ماکت ها
  5. · امکان نوآوری و ایده پردازی
  6. · ایجاد طرح های حرفه ای پلاگین های انیمیشنی و پروتوتایپ
  7. · سازگار و هماهنگ با دیگر پلتفرم ها و امکان ذخیره نهایی کار در قالب پی دی اف

 

ادوبی XD ، امروزه یکی از ابزار های اصلی طراحی UI / UX می باشد که توسط گرافیستان سایت مورد توجه قرار گرفته است برای طراحی گرافیک و UI / UX  توسط ایپک میتوانید به صفحه طراحی گرافیک مراجعه کنید.

مقالات گرافیک و تجربه کاربری
2 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

مقالات مشابه

برند سازی چیست؟

برند سازی یا برندینگ مجموعه ای از اقداماتی است که منجر به شناساندن یک محصول ، خدمت ، شرکت و ... میشود. در این مقاله توضیح کلی درباره برند سازی و تاثیر برندینگ در کسب و کار و روش های برندسازی را مطالعه...

معرفی کامل Mongo DB

امروزه استفاده از پایگاه داده ها در برنامه نویسی به امری مرسوم تبدیل شده است. یادگیری پایگاه داده ها تقریبا به امری حیاتی در برنامه نویسی تبدیل شده و علم آن بسیار گسترده شده است. اما مسئله مهم انتخاب...

طراحی سایت شرکتی

طراحی انواع سایت <b>شرکتی</b> ، <b>پزشکی</b>، ارتودنسی ، صنعتی ، آژانس های مسافرتی ، هنری ، <b>وکالت</b>، شخصی و ... با استفاده از المنتور ، وردپرس اختصاصی و کدنویسی اختصاصی با لاراول در ایپک برای کسب...

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه