وردپرس (Wordpress) چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 548
  • تاریخ نشر : 2 سال قبل
  • زمان مطالعه : 3.14 دقیقه

مقالات محبوب

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
11 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

وردپرس (Wordpress) چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای حرفه ای و رایگان میباشد که بصورت فراگیر در سطح وب مورد استفاده قرار میگیرد ، در مقاله به امکانات جدیدترین ورژن ورپرس ، انواع سایت وردپرسی و مزایای طراحی سایت با وردپرس اشاره میکنیم.


به زبان ساده وردپرس (Wordpress) ، برنامه ای از قبل طراحی شده است که به طراحان سایت کمک میکند تا سایت مورد نظر خود را در زمان کمتر ، سریع تر و با امکانات بیشتر طراحی کنند، طراحی سایت با وردپرس یکی متداول ترین روش های طراحی سایت در دنیای اینترنت امروز است.

وردپرس چیست؟

به یک سیستم آماده که برای انتشار محتوا در وب و ایجاد وب سایت یا وبلاگ از آن استفاده می کنند وردپرس می گویند. در wordpress می توانید سایت خود را وایریش کنید و یا قالب آن را تغییر دهید و متن و محتوای دلخواه خود را داخل آن قرار دهید. 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا cms، از نوع open source است که بر پایه زبان php نوشته شده و از دیتابیس mysql استفاده می کند. 

 

با وردپرس چه سایت هایی می توان ساخت؟

Wordpress یک سیستم مدیریت محتوای خیلی قوی و پر کاربرد است، که در بعضی موارد بسیار فوق العاده عمل کرده و در برخی موارد ضعیف می باشد. 

در ادامه این مطلب به کاربرد و عملکرد وردپرس در زمینه های مختلف می پردازیم. 

  • وبلاگ: از همان ابتدا وردپرس برای راحت تر کردن کار وبلاگ نویسان در ساخت و اداره وبلاگ ساخته شد. به طور کلی ماهیت و هسته وردپرس برای وبلاگ نویسی شکل گرفته بود. به همین دلیل wordpress بهترین cms موجود برای وبلاگ نویسان محسوب می شود.  

سایت شرکتی با وردپرس 

  • در دنیای مدرن امروزه که سر و کار بیشتر مردم با اینترنت است، داشتن سایت برای بیزینس ها و برندهای معتبر بسیار مهم می باشد. وردپرس برای ایجاد یک سایت شرکتی گزینه بسیار خوبی است. زیرا با امکانات و افزونه هایی که دارد کار طراح سایت و برنامه نویس را بسیار راحت کرده است. اگر می خواهید که سایت شما یک سایت بسیار خاص و شخصی سازی شده باشد باید از یک طراح قالب و هویت بصری کمک بگیرید. 

سایت فروشگاهی با وردپرس   

  • با کمک یکی از افزونه های وردپرس به نام ووکامرس، می توانید یک سایت فروشگاهی بسیار خوب راه اندازی کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم هسته وردپرس برای وبلاگ نویسی شکل گرفته است و با کمک افزونه می توان از طریق آن سایت فروشگاهی راه اندازی کرد، به همین خاطر ممکن است که برای فروشگاه هایی که دارای محصولات بسیار زیاد هستند دچار کندی و پیچیدگی مدیریت محصولات روبه رو شود. به طور کلی طراحی سایت از طریق وردپرس برای فروشگاه های کوچک بسیار مناسب می باشد. 

سایت انجمن (forum) با وردپرس 

  • به سایت هایی که برای بحث، گفت و گو و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف هستند را فروم می گویند. در زمان های قدیم و قبل از به وجود آمدن شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر و ... فروم ها طرفدارهای خیلی زیادی داشتند. برای ساخت فروم ها از وردپرس استفاده می کردند و برنامه نویس از طریق وردپرس به خوبی از پس طراحی سایت فروم بر می آمد. 

سایت آموزش آنلاین با وردپرس 

  •  افرادی که کلاس آنلاین تشکیل می دهند و یا فایل برای دانلود، ویدئو یا مقالات آموزشی در سایت قرار می دهند و به طور کلی  یک سایت خوب و سبک برای آموزش مجازی می خواهند، wordpress برای آن ها گزینه خیلی خوبی می باشد. 

طراح سایت با استفاده از افزونه ها، امکانات و قالب هایی که وردپرس در اختیار آن قرار می دهد می تواند یک سایت بسیار خوب که تمام انتظارات کاربر را برآورده کند ساخته و تحویل مشتری دهد. 

 

مزایای طراحی سایت با وردپرس

  1. رایگان بودن آن
  2. قابلیت توسعه پذیری
  3. نصب آسان
  4. امکانات بسیار خوب برای سئو
  5. رابط کاربری خوب و ساده
  6. وجود منابع آموزشی رایگان و در دسترس

 

معایب وردپرس 

وردپرس هم همانند برنامه های دیگر دارای معایب و مشکلاتی می باشد که باگ این برنامه محسوب می شود، در ادامه به این مشکلات و باگ ها می پردازیم.

  1. باگ های امنیتی
  2. کند شدن سایت
  3. نیاز به بروز رسانی های مداوم
  4. پشتیبانی وردپرس

 

سایت های معروفی که با وردپرس طراحی شده اند

بسیاری از سایت های مجله ای، خبری، وبلاگی و شرکتی در دنیا با این برنامه ساخته شده اند. چند نمونه از این سایت ها عبارتند از: وبلاگ مایکروسافت، سایت گروه the rolling stones و ...

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم که اطلاعات کامل و جامعی را در مورد برنامه وردپرس در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که در این مقاله بیان کردیم کار با وردپرس بسیار راحت می باشد ولی برای کار با آن به صورت یک طراح سایت و برنامه نویس حرفه ای باید حتما آموزش های لازم را دیده باشید تا در ساخت و طراحی سایت و راضی نگه داشتن مشتری با مشکل روبه رو نشوید. 

 

نمونه کار های ایپک با وردپرس

واحد طراحی سایت ورپرس در دپارتمان فنی شرکت ایپک با تیم متخصص در این زمینه ، دارای نمونه کار های زیبا و قوی در زمینه طراحی سایت وردپرسی هستند که شما عزیزان میتوانید با مشاهده این نمونه کار ها و بررسی آنها با دید باز سایت مورد نظر خود را برای گسترش کسب و کار خود سفارش دهید. 

نمونه کار های طراحی سایت وردپرسی

مقالات طراحی سایت
2 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

مقالات مشابه

طراحی سایت با المنتور

طراحی سایت با المنتور یکی از روش های طراحی سایت میباشد که امروزه به دلیل امکانات زیاد المنتور و راحتی کار با آن مورد توجه قرار گرفته است.

طراحی سایت عکاسی

سایت های عکاسی ، یکی از مهم ترین سایت ها در زمینه ، طراحی سایت هنری میباشد که عکاسان و مدیران آتلیه های عکاسی میتوانند برای پیشرفت خود اقدام به طراحی این نوع سایت ها بکنند.

طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری به منظور تولید و انتشار انواع اخبار برای خبرنگاران و ... انجام میشود. در این مقاله به بررسی سایت های خبری ، امکانات آن ها و نحوه سفارش سایت های خبری میپردازیم.

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه