معرفی کامل نرم افزار FIGMA

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 458
  • تاریخ نشر : 2 سال قبل
  • زمان مطالعه : 2.98 دقیقه

مقالات محبوب

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
11 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

معرفی کامل نرم افزار FIGMA

یکی از محیط های خوب و قوی برای انجام پروژه های گرافیکی به صورت تیمی، نرم افزار FIGMA می باشد. برنامه FIGMA تمامی ابزارهای مورد نیاز برای طراحی پروژه را در اختیار کاربر قرار می دهد. نرم افزار فیگما انقلابی را در دنیای طراحی گرافیک، راحتی کار طراح سایت و برنامه نویس به پا کرده است.


یکی از محیط های خوب و قوی برای انجام پروژه های گرافیکی به صورت تیمی، نرم افزار FIGMA می باشد. برنامه FIGMA تمامی ابزارهای مورد نیاز برای طراحی پروژه را در اختیار کاربر قرار می دهد. نرم افزار فیگما انقلابی را در دنیای طراحی گرافیک، راحتی کار طراح سایت و برنامه نویس به پا کرده است.

از نکات مهم در خصوص نرم افزار فیگما، رایگان بودن آن می باشد. برای آشنایی کامل با کاربردها و مزایای این برنامه شگفت انگیز لطفا تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

نرم افزار FIGMA

 افزار FIGMA یک ابزار ویرایش گرافیکی تحت وب است. کاربران می توانند با استفاده از این نرم افزار به طراحی وب سایت، طراحی پست های شبکه های اجتماعی، طراحی نرم افزارهای تلفن های همراه و خیلی از موارد دیگر بپردازند.

از موردهای مهمی که این نرم افزار را از سری نرم افزارهای دیگر متمایز می کند تحت وب بودن آن است. به این صورت که شما در هر کجا که باشید به سادگی می توانید به فایل های گرافیک خود دسترسی داشته باشید. همچنین این مزیت باعث همکاری بیشتر در کارهای تیمی شده و راندمان کاری را افزایش می دهد.

 

مزایای استفاده از نرم افزار FIGMA

استفاده از این برنامه برای افرادی که می خواهند به صورت تیمی کار طراحی گرافیک انجام دهند و همچنین برای طراح سایت و برنامه نویس مزایای زیادی دارد. در ادامه این مطلب به چند مورد از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

  • CROSS PLATFORM بودن این برنامه: افرادی که در یک تیم برنامه نویسی بین المللی کار کرده باشند متوجه این موضوع شده اند که طراحان معمولا از مک یا ویندوز برای کار خود استفاده می کنند و برنامه نویس اغلب از لینوکس استفاده می کند و این مسئله در یک پروژه ممکن است بسیار دردسرساز شود و مشکلاتی را ایجاد کند.

و همچنین ممکن است بخواهید از طریق سیستم عامل های دیگر به فایل پروژه دسترسی داشته باشید، با استفاده از فیگما می توانید به راحتی از طریق پلتفرم های مختلف از این نرم افزار استفاده کنید، همین مزیت باعث شده بسیاری از طراح سایت ها و برنامه نویس ها و طراح های گرافیک از این محیط استفاده کنند.

  • انعطاف پذیر بودن در اشتراک گذاری: زمانی که کاربر در FIGMA لینکی را به اشتراک می گذارد، و کاربر دیگر بر روی آن لینک کلیک می کند، نسخه مخصوص مرورگز فیگما برای آن کاربر باز می شود و همین موضوع باعث می شود که نمای بزرگتری از پروژه برای کاربر نمایش داده شود.

 

  • اجرای زنده در زمان های مناسب: اگر کاربری در FIGMA تغییری در mockup  آن ایجاد کند، این تغییر را می توانید به صورت زنده در شبیه سازی Confluence جا سازی شده مشاهده کنید. این ویژگی منحصر به فرد باعث شده طراحان به راحتی و در کوتاه ترین زمان تغییرات مورد نظر خود را مشاهده کنند.

 

  • نیاز نداشتن به ابزار ثالث: فیگما قطعات کد را بر روی هر فریم یا شی انتخاب شده در قالب‌های CSS ، Ios  یا Android نمایش داده  تا توسعه دهندگان هنگام بررسی فایل طراحی از آن استفاده کنند.  برای به دست آوردن اطلاعات به استفاده از ابزار شخص ثالث نیاز پیدا نخواهید کرد.

 

  • آنلاین بودن پروژه ها: همانطور که قبلا اشاره کردیم برنامه فیگما یک ابزار آنلاین است که طراحان می توانند به راحتی و در کم ترین زمان فایل پروژه را در یک مکان آنلاین ذخیره و به اشتراک بگذارند. این موضوع باعث سازماندهی بیشتر در بخش های مختلف پروژه می شود.

 

  • ابزارهای قدرتمند، ساده و متنوع: داشتن ابزارهای متنوع از ویژگی های مهم فیگما نسبت به سایر پلتفرم های طراحی می باشد. همچنین افراد می توانند با کم ترین زمان نحوه کار کردن با این ابزارها را فرا بگیرند.

 

کاربرد FIGMA

فیگما یک محیط و برنامه بسیار قوی می باشد که با تمام امکانات و داشتن ابزارهای بسیار متنوع، استفاده از آن رایگان می باشد. این برنامه برای طراح سایت، برنامه نویس، طراح گرافیک و افرادی که در فضای دیجیتال فعالیت دارند بسیار پر کاربرد می باشد. از کاربرد های برنامه فیگما می توان به طراحی مشارکتی، توانایی ایجاد سیستم های طراحی، طراحی نمونه های اولیه و فانکشن هایی که کار و زندگی را راحت تر می کند اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم که به شرح کاملی از برنامه FIGMA و کاربرد و مزایای این برنامه  بپردازیم. اگر می خواهید یک گروه را برای یک پروژه هدایت کنید و دنبال ابزار مبتنی برابر می گردید، فیگما گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. شکل ساده و کاربر پسند این برنامه باعث شده است که طراحان بعد از گذراندن مدت کوتاهی از کار با فیگما به تمام ترفندهای قابل استفاده در این برنامه مسلط گردند.

 

 

مقالات گرافیک و تجربه کاربری
2 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

مقالات مشابه

طراحی سایت فروشگاهی با لاراول

طراحی سایت فروشگاهی با لاراول یکی از روش های طراحی اختصاصی فروشگاه های اینترنتی است که بصورت اختصاصی برای کارفرما کدنویسی میشود که مناسب برای طراحی ایده های خاص کارفرما و ویژگی های منحصر به فرد آن میب...

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست و چه کاربردی دارد؟

CMS مخفف جمله Content Management System است که به معنی سیستم مدیریت محتوا است ، در این مقاله به بررسی کلی سیستم مدیریت محتوا و انواع CMS می پردازیم و CMS های آماده را به شما معرفی میکنیم.

زبان های برنامه نویسی وب

زبان های زیادی برای برنامه نویسی تحت وب وجود دارد ، هر کدام از این زبانها دارای ویژگی های مثبت و منفی است ، در این مقاله ما برترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب را به شما توضیح خواهیم داد.

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه