فریم ورک های جاوا اسکریپت

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 520
  • تاریخ نشر : 2 سال قبل
  • زمان مطالعه : 2.948 دقیقه

مقالات محبوب

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
11 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

فریم ورک های جاوا اسکریپت

زبان جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است بنابراین در اکوسیستم زبان جاوا اسکریپت ، فریم ورک های زیادی خلق شده است که در این مقاله ما سعی بر معرفی موثر ترین و برترین فریم ورک های js داریم.


در اکوسیستم زبان Js، لیستی از فریم ورک های برتر، تازه خلق شده و در حال توسعه به وجود آمده است. این فریم ورک ها گروهی از کدهای جاوا اسکریپت می باشند که از قبل ساخته شده اند و هدف از کاربرد آنها آسان نمودن توسعه است. همچنین انتخاب یک فریم ورک یا چارچوب بدین معناست که ملزومات و قابلیت های پروژه در نظر گرفته شده و مزایا و معایب آن مشخص می گردد. سپس پروسه یادگیری شروع می شود. البته انتخاب فریم ورک معتبر و مناسب جهت یادگیری الزامی بوده که 5 عدد از بهترین فریم ورک ها در زبان جاوا اسکریپت به شرح زیر می باشند:

React Js

فریم ورک Jquery برای مدت ها در رتبه نخست محبوب ترین فریم ورک های زبان Js قرار داشت. ولی طبق انتظارات فریم ورک React این قابلیت را داشت که از Jquery پیشی بگیرد. سپس عنوان بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت را به خود اختصاص دهد. امروزه برنامه نویس و سایت های معتبر از فریم ورک ری اکت جهت توسعه و گسترش وب سایت خود استفاده می نمایند. این فریم ورک دارای قابلیت اوپن سورس بوده که از طریق کمپانی متا (مادر کمپانی فیسبوک) توسعه داده می شود. همچنین از چارچوب کامپوننت پیروی می کند. بنابراین رابط های کاربری پیچیده را در زمان کم و با ساده ترین روش ساخته و آن را به کار می برد. یادگیری React در مقایسه با فریم ورک ANGULAR برای توسعه دهندگان تازه کار آسانتر می باشد.

VUE Js

یکی از فریم ورک های زبان Js همان VUE متن باز پیش رونده جهت ایجاد رابط های کاربری می باشد که شباهت زیادی فریم ورک React دارد. قابلیت انطباق USP در این فریم ورک وجود دارد و ادغام با پروژه های مورد استفاده در کتابخانه های Js از طریق Vue آسان می گردد... زیرا طراح به شکلی این فریم ورک را طراحی کرده که به صورت مداوم قابل پذیرش باشد. همچنین با توجه به میزان استفاده از فریم ورک Vue می تواند کارایی یک کتابخانه Js تا یک فریم ورک کامل (Front-end) را داشته باشد. همین دامنه گسترده از عملکردهای متعدد به عنوان یک راه حل برای مشکل حجم بالای مورد نیاز در فریم ورک Angular طراحی می شود. بنابراین نرم افزارهایی که فقط به قسمتی از Vue نیاز دارند دیگر به وارد نمودن موارد غیر ضروری و کم کردن سرعت برنامه محتاج نمی باشند.

Jquery

این فریم ورک از سال 2006 معرفی شد و به مدت چند سال در فریم ورک زبان Js جایگاه خود را حفظ نمود. سپس با پیدایش فریم ورک های به روزتری همچون انگولار و ری اکت نگاه اجتماع توسعه دهندگان از روی این فریم ورک برداشته شد. البته هنوز فریم ورک جی کوئری جامعه نسبتا بزرگی دارد و در رتبه دوم پرکاربردترین فریم ورک های Js قرار می گیرد. همچنین 35% از اجتماع توسعه دهندگان را این فریم ورک تشکیل می دهد. کتابخانه Jquery اوپن سورس می باشد که هدف آن تعامل آسان تر با DOM است. حال یادگیری این چارچوب راحت بوده ولی قابلیت فریم ورک های نوین را ندارد. بنابراین ساخت اپلیکیشن های بزرگ به کدهای بسیار حجیم نیاز دارد که از این طریق ممکن نخواهد بود.

Angular Js

گوگل در سال 2016 فریم ورک نوین را جایگزین Jquery کرد که از آن وقت به بعد در حال توسعه می باشد و طرفداران مختص به خود را دارد. همچنین حدود 26% از اجتماع توسعه دهندگان زبان Js از این فریم ورک جهت گسترش وب اپلیکیشن ها استفاده می نمایند. فریم ورک Angular قابلیت هایی همچون پشتیبانی از Typescript و اتصال داده دو طرفه را دارد. ناگفته نماند یادگیری این فرم ورک در مقایسه با React مقداری سخت تر می باشد و به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

Express

اکسپرس در فریم ورک زبان Js در رتبه چهارم قرار دارد که 23% از اجتماع توسعه دهندگان را تشکیل می دهد. این فریم ورک کم حجم و سریع جهت توسعه بک اند به طرف سرور می باشد که از طریق Node Js مورد استفاده قرار می گیرد. فریم ورک Express روشی راحت جهت مدیریت مسیریابی، یک دست سازی پلاگین ها و راه اندازی بسته های میان افزاری در کد طرف سرور عرضه می نماید. از طریق این فریم ورک می توان API جهت تبادل اطلاعات با هر نوع اپلیکیشنی به وجود آورد و فایل های HTML ایستا را به شکل پویا در وب ساخت. همچنین اکسپرس متن باز و رایگان بوده و در MEAN تحت عنوان بخش Back-end به کار می رود. این فریم ورک نیز کتابخانه کوچکی بوده که عملیات از طریق پلاگین ها صورت می گیرد.

مقالات برنامه نویسی
2 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

مقالات مشابه

طراحی سایت هنری

این مقاله توضیح مفصلی از طراحی سایت هنری و امکانات آن ، مزیت طراحی سایت های هنری (art) و نحوه تحول کسب و کار شما و عرضه هنر خود به کاربران می باشد ، همچنین در این مقاله نمونه کار های شرکت طراحی سایت ا...

سئو تضمینی

سئو تضمینی یکی از انواع قرار داد های سئو و بهینه سازی سایت ایپک می باشد که به شما ضمانت داده میشود که کلمات کلیدی به جایگاه خواسته شده برسد در غیر اینضورت مبلغ توافق شده به کارفرما بازگردانده میشود

معرفی انواع پایگاه داده

دیتابیس مجموعه‌ای از اطلاعات ذخیره شده در یک کامپیوتر می‌باشد که برای همه چیز از ذخیره تصاویر در کامپیوتر شما گرفته تا خرید آنلاین اقلام و تجزیه و تحلیل بازار سهام مورد استفاده می‌گیرد. دیتابیس به کام...

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه