معرفی کامل زبان برنامه نویسی IOS

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 468
  • تاریخ نشر : 2 سال قبل
  • زمان مطالعه : 3.464 دقیقه

مقالات محبوب

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
11 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

معرفی کامل زبان برنامه نویسی IOS

شما چه یک خواننده عادی باشید چه یک طراح سایت یا برنامه نویس، حواندن اطلاعاتی در مورد پلتفرم iOS و زبان‌هایی که برای توسعه اپلیکیشن در آن نیاز است می‌تواند برای شما جالب توجه باشد.


شما چه یک خواننده عادی باشید چه یک طراح سایت یا برنامه نویس، حواندن اطلاعاتی در مورد پلتفرم iOS و زبان‌هایی که برای توسعه اپلیکیشن در آن نیاز است می‌تواند برای شما جالب توجه باشد. پلتفرمiOS در حقیقت یک سیستم عامل است که در سال ۲۰۰۷ ساخته شده و امروزه توسط دستگاه‌های تولید شده توسط شرکت اپل (apple) مانند آی پد، آیفون، آی پاد و اپل واچ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا بنا بر اطلاعات موجود در نوشته Mahesh Chand در سایت c-sharpcorner.com، به معرفی بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی موجود برای توسعه اپلیکیشن‌های iOS بپردازیم.

                                                                                                                                                                                       
 زبان‌های برنامه‌نویسی و توسعه اپلیکیشن‌های iOS

شما برای اینکه بتوانید برای اپل واچ، آیفون و آی پد اپلیکیشن بسازید به یک پیش نیاز بسیار حیاتی نیاز دارید و آن یاد گرفتن نحوه توسعه iOS است. برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی برای توسعه iOS بسیار محبوب هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

آبجکتیو-سی (۱)

قبل از اینکه شرکت اپل (apple) در سال ۲۰۱۴ از سویفت رونمایی کند، آبجکتیو-سی، اصلی‌ترین زبان برنامه‌نویسی برای توسعه اپلیکیشن‌های موبایل‌های تولید شده توسط این شرکت بود. زبان برنامه‌نویسی آبجکتیو- سی یک زبان شی گرا و همه منظوره است که در سال ۱۹۸۴ توسط دو فرد به نام‌های تام لاو و برد کاکس توسعه داده شد. این زبان دارای یک ویژگی بسیار مهم است که برای سیستم عامل‌های اپل iOS بسیار کاربردی و مفید بوده است و آن توانایی ارسال پیام میان اشیاء است.

زبان آبجکتیو -سی را می‌توان در حقیقت ابر مجموعه‌ای از زبان برنامه‌نویسی c دانست و به همین دلیل ویژگی‌های مهمی از زبان c مانند انواع اولیه، نحو و دستورات کنترل جریان در این زبان وجود دارد و با اضافه کردن نحو و دستور، کلاس‌ها و روش‌ها را تعریف می‌کند. این زبان همچنین برای مدیریت حروف الفبای شی و مدیریت گراف شی، پشتیبانی در سطح زبان را اضافه می‌کند.


 سویفت (swift)

در حال حاضر از بین تمام زبان‌های برنامه نویسی، سویفت اصلی‌ترین زبانی است که برای توسعه iOS مورد استفاده قرار می‌گیرد. توسعه و راه اندازی این زبان در سال ۲۰۱۴ و توسط شرکت اپل صورت گرفت. علاوه بر محیط iOS، این زبان برنامه‌نویسی در لینوکس، macOS، watchOS، tvOS و z/OS مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از سویفت، آبجکتیو- سی زبان اصلی برنامه‌نویسی برای توسعه اپلیکیشن‌های iOS بود اما این زبان دیگر نیازهای جدید امروزی را نمی‌تواند پشتیبانی کند. در مقابل سویفیت با دارا بودن ویژگی‌های مدرن و قابلیت‌هایی مانند ایمن بودن، پویایی و همچنین توسعه‌پذیری و اتصال دیرهنگام، زبانی بسیار مؤثر برای توسعه اپلیکیشن‌های iOS است.


 

سی شارپ (#c)

زبان سی شارپ در سال ۲۰۰۰ توسط شرکت مشهور مایکروسافت راه اندازی شد. سی شارپ همیشه زبانی انعطاف‌پذیر و شی گرا است و در عین ساده بودن دارای ویژگی‌های مدرنی است. این زبان همچنین منبع باز بوده و دارای ایمنی بسیار مناسبی نیز است. سی شارپ با دارا بودن ویژگی‌های بسیار متنوع، زبانی همه منظوره در دنیای امروز محسوب می‌شود.

یک توسعه‌دهنده می‌تواند با استفاده از سی شارپ برنامه‌ها و اپلیکشن‌های مختلفی را برای کنسول‌ها و تلفن‌های همراه تولید کند. همچنین با استفاده از این زبان می‌توان علاوه بر کلاینت‌های ویندوز، به ساخت اپلیکیشن تحت وب و سیستم‌های پشتیبان پرداخت.


 

پایتون(python)

از زبان برنامه‌نویسی پایتون نیز می‌توان برای ساخت و توسعه اپلیکیشن‌های iOS استفاده کرد. ویژگی جالب پایتون متن باز بودن آن است و این زبان به دلیل همه منظوره بودن و سطح بالایی که دارد در بین توسعه دهندگان iOS از اعتبار خاصی برخوردار است. یکی از کاربردهای مهم پایتون در برنامه‌نویسی یادگیری ماشین است. زمانی که یک توسعه‌دهنده در حال کار بر روی توسعه اپلیکیشن‌های iOS است می‌تواند با استفاده از پایتون کار خود را برای ساخت توابع و وظایف پردازشی پشتیبان و همچنین ایجاد کتابخانه‌ها راحت‌تر کند.

                                                                                                                                  

 ##c

زبان ##c نیز به دلیل دارا بودن چند کتابخانه داخلی بسیار کاربردی می‌تواند در توسعه اپلیکیشن‌های  iOS مورد استفاده قرار بگیرد. این زبان بنامه‌نویسی با پشتیبانی از تکنیک‌های مختلف مربوط به برنامه‌نویسی شی گرا مانند وراثت چندگانه، بارگذاری بیش از اندازه اپراتور، توابع مجازی، کلاس ها، تخصیص حافظه پویا، چندشکلی، مدیریت ذخیره‌سازی خودکار، فضاهای نام و همچنین مکان‌یاب منابع یکنواخت همچنان برای توسعه دهندگان زبانی بسیار کاربردی است.

 

Html5

برای تولید کردن برنامه‌های هیببریدی iOS، توسعه دهندگان می‌توانند html5 و css را با سایر فناوری‌های موجود ترکیب کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که برنامه‌های ساخته شده به این روش بومی نیستند و این اپلیکیشن‌ها با قرار گرفتن دور یک کنترل مرورگر، صفحات درون برنامه را با استفاده از html و css رندر می‌کنند.

مقالات برنامه نویسی
2 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

مقالات مشابه

چرا باید یک سایت فروشگاهی برای کسب و کارمان داشته باشیم؟

در این مقاله به دلایل روشنی که باعث میشود یک کسب و کار برای بقا و پیشرفت خود به یک سایت فروشگاهی نیاز داشته باشد اشاره میکنیم . این دلایل حاصل تحقیقات و تجربه تیم ایپک در پی سال های فعالیت خود میباشد...

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ ، یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی در دنیای اینترنت میباشد که از سال های گذاشته تا اکنون تاثیرات خود را بر روی کسب و کار هی گذارده است ، در این مقاله به بررسی کامل ایمیل مارکتینگ و ر...

برند سازی چیست؟

برند سازی یا برندینگ مجموعه ای از اقداماتی است که منجر به شناساندن یک محصول ، خدمت ، شرکت و ... میشود. در این مقاله توضیح کلی درباره برند سازی و تاثیر برندینگ در کسب و کار و روش های برندسازی را مطالعه...

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه