0
سبد خرید خالی است!
طراحی سیستم های کامپیوتری

طراحی سیستم های کامپیوتری

Design of computer systems

تحلیل و طراحی انواع سیستم های کامپیوتری مناسب اجرا بر روی سیستم ها با سیستم عامل ویندوز

طراحی حرفه ای نرم افزار سیستمی و کاربردی 

طراحی سیستم نرم افزاری، یکی از جذاب ترین و در عین حال سخت ترین کارهایی است که افراد می توانند انجام دهند. برای طراحی به روش صحیح و حرفه ای، می توان از الگوهایی که توسط طراحان حرفه ای انجام می شود استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید از الگوهایی که در کتابچه های آموزشی وجود دارد استفاده کنید. برای آشنایی بیش تر با نحوه طراحی و اصول کلی آن، می توانید به ادامه این مقاله مراجعه کنید. ما تمام اصول حرفه ای در این بخش را برای شما عزیزان توضیح داده ایم. 

برنامه تحت ویندوز، به طور کلی به برنامه هایی  اشاره دارد که در سیستم عامل کامپیوتر شما نصب می شوند. این برنامه ها همانطور که از نام آن ها پیداست، تنها توسط سیستم های یارانه ای پشتیبانی می  شوند. به این معنا که نصب آن ها در سیستم عامل اندروید و سایر نمونه ها، به هیچ عنوان انجام نمی شود. این برنامه شامل نمونه های متعددی هستند. اصولا انواع کامپیوترهایی که امروزه مورد استفاده قرار می دهیم، با استفاده از برنامه های نامبرده سیر تکاملی خود را طی کرده اند. شرکت های معتبر زیادی نیز در سراسر دنیا وجود دارند که انواع گوناگون این برنامه ها را طراحی، تولید و عرضه می کنند. در این مقاله شما را به طور کلی و عمومی با این شرکت های پیشرفته آشنا می کنیم. 

نحوه نصب برنامه های سیستمی، بسیار آسان است. این برنامه ها از اصول خاصی پیروی کرده و می توان به راحتی از خدماتی که ارائه می دهند به نحو احسنت استفاده کرد. تنها کافی است با انتقال آن ها به یک رایانه، فرآیند نصب را آغاز کنید. معمولا اغلب این برنامه ها دارای یک راهنمای نصب تصویری، صوتی و یا متنی با زبان بسیار ساده هستند.

طراحب سیتم ها کامپیوتر در ایپک

نحوه طراحی سیستم نرم افزاری چگونه است؟ 

برای طراحی سیستم نرم افزاری پیچیده و یا آسان، نیاز به علم بالایی در زمینه کد نویسی است. اصولا یک فرد به تنهایی نمی تواند طراحی برنامه های نامبرده را به عهده بگیرد. بلکه تشکیل یک گروه حرفه ای و آشنا به فنون مختلف، در این زمینه لازم و ضروری است. به همین جهت توصیه می کنیم ابتدا برای طراحی یک سیستم حرفه ای و پیشرفته، اقدام به تشکیل گروه کنید. پس از انجام این کار، شما به راحتی می توانید طراحی سیستم های مختلف نرم افزاری را به عهده بگیرید. در ادامه، برخی از اصول و فنون طراحی را برای شما عزیزان ذکر کرده ایم. 

هنگام انجام فرآیند طراحی نرم افزارهای تحت ویندوز، بهتر است از یک قالب مناسب استفاده کنید. اصولا قالب هایی که استفاده از آن ها راحت و آسان است، مشتریان و طرفداران بیش تری دارد. به همین دلیل شما نیز باید سعی کنید تا مناسب ترین، راحت ترین و در عین حال زیبا ترین قالب را انتخاب و استفاده کنید. 

توجه به اصول گرافیکی سیستم نرم افزاری، یکی از اصلی ترین شاخصه های طراحی حرفه ای است. به دلیل اهمیت طراحی گرافیک و نقش آن در زیباتر جلوه دادن برنامه، بهتر است از یک یا چند متخصص گرافیک جهت رسم مناسب اصول زیبایی شناسی استفاده کنید. البته برخی از شرکت‎های تولید سیستم‎های پیشرفته نرم افزاری، دارای یک گروه پیشرفته از گرافیست ها هستند. این شرکت‎ها بیش تر در راستای افزایش کیفیت گرافیکی برنامه‎های تولیدی خود فعالیت می کنند. 

برنامه نویسی سیستم نرم افزاری، اصلی ترین قسمت آن است. اگر برنامه نویسی به درستی انجام نشود، در نهایت نرم افزار تولید شده کیفیت و کارایی لازم را نخواهد داشت. رقابت اغلب شرکت‎های تولید کننده این برنامه‎ها، بیش تر در کد نویسی و برنامه نویسی نرم افزارها خلاصه می شود. 

 

چه نوع نرم افزارهای تحت ویندوزی در کشور تولید می شوند؟

نرم افزارهای زیادی هستند که در زمینه های گوناگون و تحت ویندوز ساخته می شوند. این نرم افزارها به طور ویژه شامل موارد موضوعات بوده و به همین دلیل هم از تنوع ویژه ای برخوردار هستند. به عنوان مثال، برخی از این نرم افزارها موضوعاتی مانند موضوعات علمی دارند. کشورهای مختلفی هستند که انواع گوناگون این برنامه ها را تولید و توزیع می کنند. یکی  از موفق ترین کشور ها در این زمینه، کشور ایران است. 

متخصصان و تکنسین های ایرانی زیادی وجود دارند که انواع برنامه های تحت ویندوز را تولید و به بازار ارائه می کنند. شما می توانید برای آشنایی  با این افراد، به جست و جو در بازارهای واقعی بپردازید. برای کسب اطلاعات بیش تر، می توانید در اینترنت به جست و جوی تولیدکنندگان نرم افزارها اقدام کنید. 

طراحب سیتم ها کامپیوتر در ایپک

ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه
021-9103-1917