معرفی نرم افزار Adobe Photoshop

فهرست

اطلاعات مقاله

  • نویسنده : ایپک
  • تعداد بازدید : 502
  • تاریخ نشر : 2 سال قبل
  • زمان مطالعه : 3.036 دقیقه

مقالات محبوب

دیدگاه های اخیر

برای:
طراحی سایت هنری
2 سال قبل
برای:
بررسی کامل فروشگاه ساز پرستاشاپ (prestoshop)
1 سال قبل
برای:
طراحی سایت شرکتی
11 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت فروشگاهی
9 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل
برای:
طراحی سایت پوشاک
6 ماه قبل

معرفی نرم افزار Adobe Photoshop

فتوشاپ معروفترین نرم افزار گرافیکی و ویرایش عکس شرکت ادوبی میباشد که به دلیل امکانات عالی و بینظیر خود امروزه طرفدارن زیادی پیدا کرده است.در این مقاله به معرفی کامل نرم افزار فتوشاپ پرداخته ایم.


یکی از نرم افزار های محبوب ویرایشگر گرافیکی که توسط شرکت ADOBE عرضه شده است، نرم افزار فتوشاپ (photoshop) است. این نرم افزار دارای ویژگی های فوق العاده و بسیار کاربردی می باشد که برای افراد ادیتور، طراح سایت و حتی برنامه نویس کاربرد فراوانی دارد.

در این مقاله به معرفی کامل نرم افزار فتوشاپ و کاربرد و مزایای آن می پردازیم، لطفا تا آخر این مطالب همراه ما باشید.

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای می باشد که برای ساخت و ویرایش انواع عکس ها به کار می رود. علاوه بر فتوشاپ که توسطAdobe Systems  توسعه و عرضه شده است، نرم افزار های After effect ، Premiere،Illustrator ، In design جزو مهمترین و کاربردی ترین تولیدات نرم افزاری هستند که توسط این شرکت نیز تولید شده اند.

افرادی که کار آن ها با گرافیک کامپیوتری است، به نوعی محتاج این برنامه ها هستند. می توان گفت که فتوشاپ ابزاری است برای همه افرادی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و متحرک کار می کنند.

طراح سایت، برنامه نویس، طراحان گرافیک، ناشرین کتب و مجلات ، چاپخانه ها، شرکت های تبلیغاتی، عکاس ها، نقاشان هنری، طراحان نرم افزارهای کامپیوتری و گوشی های موبایل، انیمیشن سازها و … به فتوشاپ نیاز دارند . این نرم افزار حرفه ای و کاربردی گرافیک در عصر تکنولوژی امروزه فقط یک نرم افزار به حساب نمی آید بلکه یک صنعت به شمار می رود.

از این برنامه برای طراحی انواع پوستر تبلیغاتی، کارت های ویزیت، انواع لوگو، بنرها، سربرگ ها و ... استفاده می کنند و می توان گفت که طراحی این موارد بدون وجود این برنامه دچار ضعف و دردسرهای زیادی می شود.

این برنامه امکان نصب روی سیستم عامل ویدوز و مکینتاش را دارد و به کاربرانش این امکان را می دهد که با افزودن امکانات جانبی مانند انواع افزونه امکانات آن را گسترش دهند.

ابزارهای فتوشاپ

با باز کردن این نرم افزار، یک نوار جانبی با انواع ابزارها که دارای قابلیت های ویرایش مختلف هستند  در سمت چپ تصویر ظاهر می شوند. این ابزارها معمولا در دسته بندی های طراحی، نقاشی، اندازه گیری، حرکت، انتخاب، تایپ و رتوش قرار می گیرند. این ابزارها را می توانید گسترش دهید تا ابزارهای مشابه دیده شوند. برخی از این ابزارهای مهم که در اکثر ورژن ها وجود دارند در زیر آورده شده اند.

  • ابزار Pen
  • ابزارهای  Shape
  • اندازه گیری و حرکت
  • ابزارهای Selection
  • ابزار Crop  کردن
  • ابزار  Slice 
  • ابزار  Move
  • ابزار  Marquee
  • ابزار  Lasso
  • ابزار  Magic Wand
  • و ....

کاربرد های فتوشاپ

ویرایش عکس در فتوشاپ: یکی از مهم‌ترین کاربرد های فتوشاپ در زمینه ویرایش عکس است. این نرم‌افزار ابزارهای فوق العاده‌ و کاربردی برای کار با فتوشاپ در اختیار شما قرار می‌دهد که شما به سادگی هر چه تمام‌تر می‌توانید هر قسمتی از عکس و حتی یک پیکسل را ادیت کنید و همچنین می‌توانید تصاویر را کراپ کنید، اندازه آن‌ها را تغییر دهید و یا این که جلوه‌های خلاقانه به آن اضافه کنید.

نقاشی در فتوشاپ : بیشتر افرادی که با کامپیوتر سر و کار دارند تجربه‌ی کار با نرم افزار پینت (Paint) را دارند . این نرم افزار یک محیط ساده برای کشیدن نقاشی و طرح های گرافیکی است. اما فتوشاپ یک نرم‌افزار با ده‌ها برابر امکانات جهت نقاشی است.

 اکثر طرح‌ها ، نقش ها و نقاشی‌های دیجیتالی که به طور روزانه میبینید توسط نرم افزار فتوشاپ ایجاد شده است. ابزار‌های ارائه شده در فتوشاپ امکانات بسیار گسترده، حرفه ای و آسان را برای شما فراهم می‌کند و لذت کشیدن نقاشی را چندین برابر افزایش می دهد.

طراحی قالب وبسایت با استفاده از فتوشاپ : بیشتر افراد با تصور اینکه وبسایت امکانات خوبی داشته باشد و یا امکانات ویژه‌ای یا آفر‌های فوق‌العاده داشته باشد کافی است. اما باید بدانید که در ابتدای کار مهم‌ترین و کاربردی ترین عامل جذب کننده‌ی کاربر به وبسایت قالب زیبا و متناسب آن است. این روزها متخصصین گرافیک، برنامه نویس، طراح سایت از فتوشاپ برای طراحی قالب انواع وبسایت‌ها استفاده می‌کنند.

طراح سایت و برنامه نویس با استفاده از امکانات موجود در نرم‌افزار فتوشاپ به راحتی می‌توانند قالب انواع وبسایت را طراحی کرده و یا سفارش طراحی قالب بگیرند و از این طریق کسب درآمد بیشتری داشته باشند.

فتوشاپ یکی از ابزار های اصلی ، طراحان گرافیک میباشد ، شما میتوانید برای سفارش طراحی های گرافیکی خود اعم از طراحی لوگو ، طراحی ست اداری و… به صفحه طراحی گرافیک مراجعه کنید.

سخن آخر

نرم افزار فتوشاپ برنامه ای با امکانات خیلی زیاد و پیشرفته ای است که کار کردن با آن بسیار لذت بخش و راحت است ولی با این حال برای  کسب درآمد از طریق این نرم افزار و گرفتن پروژه های مهم  باید حتما آموزش های لازم را در خصوص این نرم افزار ببینید تا بتوانید کارها و پروژه های حرفه ای و قابل قبولی را تحویل مشتری دهید.

 

مقالات گرافیک و تجربه کاربری
2 سال قبل
ایپک

عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستم و 8 سال است که در زمینه برنامه نویسی و هوش مصنوعی در حال مطالعه و فعالیت هستم!

مقالات مشابه

Front end developer یا توسعه دهنده ظاهر کیست؟

اگر تا به حال با برنامه نویسی برخوردی داشته اید، احتمالا نام برنامه نویسی Front end developer به گوشتان خورده است. برنامه نویسی تنوع زیادی دارد و هر زبان و هر نوع برنامه نویسی کاربرد خاص خود را دارد....

چرا باید یک سایت فروشگاهی برای کسب و کارمان داشته باشیم؟

در این مقاله به دلایل روشنی که باعث میشود یک کسب و کار برای بقا و پیشرفت خود به یک سایت فروشگاهی نیاز داشته باشد اشاره میکنیم . این دلایل حاصل تحقیقات و تجربه تیم ایپک در پی سال های فعالیت خود میباشد...

طراحی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یکی از مهم ترین سیستم های آنلاین و آفلاین میباشد که برای اکثر کسب و کار ها مورد نیاز است ، در ادامه به امکانات و نحوه سفارش آن میپردازیم!

دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید


دیدگاه